Starkare inifrån och ut

Styrka, skratt och att vara snäll både med andra och dig själv!

Detta är grundbulten i Stark med Sara.

Stark med Sara består av mig, Sara Eriksson. Jag utgår från Östersund och har hela världen som min arbetsplats.
 
Jag vill inspirera till en starkare kropp och ett starkare sinne för en holistisk och hållbar livsstil där glädjen att röra på sig är central. Det du tycker är roligt vill du fortsätta med och jag lockar fram ditt leende under mina träningspass. Att vara snäll med sig själv är något vi bör träna på dagligen. Kraven som ställs på oss (av både andra men kanske främst av dig själv) kan kännas orimliga. Men om vi pratar till oss själva med vänliga och upplyftande ord så ger det ofta en bättre tilltro till din egna kraft och dina möjligheter. Under tränings- & yogaklasserna kommer du få träna på att utmana dig på ett snällt sätt, för att du ska känna dig stark inifrån och ut. För att må så bra som möjligt är de grundläggande behoven viktiga: Näringsrik mat, rörelse, återhämtning och god sömn. Jag hjälper dig med glädjefylld rörelse och återhämtning för både kropp och sinne.

I mitt erbjudande hittar du följande:

FÖR EN STARKARE ARBETSPLATS – Läs mer här >>

PERSONLIG TRÄNING – FÖR ETT STARKARE DU – Läs mer här >>

TRÄNINGSRESOR – Läs mer här >>

EVENT – Yoga- & träningspass på olika hälsoevent och för privata grupper, t.ex. möhippa/svensexa, kickoff

FÖRELÄSNINGAR – Jag pratar om Starka möten som först verkade slumpmässiga, men som alla har gett mig lärdomar för livet: Att våga!

    • Lita på magkänslan
    • Att hellre tro på människor än misstro
    • Att lita på att allt ordnar sig. If you’re going through hell, keep on walking! (Citat av Winston Churchill)

Tillsammans syr vi ihop ett koncept som utgår från vad du/ni vill ha mer av i ert liv och som kommer att öka er må bra-känsla!

För en starkare arbetsplats

Stark med Sara vill inspirera till en mer aktiv och balanserad livsstil genom att träna och/eller yoga på den plats där de flesta tillbringar större delen av dagen, nämligen arbetsplatsen. Jag jobbar med att främja det friska och starka, anpassar övningarna utifrån varje individ, inspirerar teamet att våga prova nytt och se att man fixar allt tillsammans. Det är en win-win för alla när företaget investerar i sin personals hälsa. Sjukskriven personal är dyr personal. Mår man bra på jobbet, gör man också ett bättre jobb och därför är Min Vision 100 % Frisknärvaro!

Att träna på jobbet har en hel del fördelar, både fysiologiska och mentala:

  • Medarbetarna blir starkare, rörligare och gladare
  • Hjärnans funktioner förbättras, exempelvis minnet och förmågan att hantera stress
  • Hjärtats pumpförmåga förbättras
  • Sömnkvaliteten och återhämtningsförmågan förbättras
  • Medarbetarna håller sig friska i högre utsträckning och de orkar mera även efter jobbet vilket i sin tur höjer livskvaliteten

Jag kommer till er, ni sparar tid genom att ni inte behöver åka någonstans för att träna. När kollegorna tränar tillsammans lär ni känna varandra på ett nytt sätt och team-känslan förstärks. Tillsammans tar vi fram ett träningsupplägg som baseras på vad ni anser är det viktigaste för att era medarbetare ska bli så starka som möjligt, inifrån och ut. Läs mer om de träningsformer jag arbetar med här.

Personlig Träning – för ett starkare du

Som Personlig Tränare vill jag hjälpa dig att bli ditt starkaste du – inifrån och ut!
Det kan innebära att vi kör ett stabiliserande core-pass tillsammans. Eller att du får några andnings- och yogaövningar att väcka kroppen och sinnet med varje morgon. Det kan också innebära att du vill att jag peppar dig att ta i lite extra under intervallerna som förbättrar både konditionen och styrkan.
Oavsett om du tränat mycket, lite eller inte alls så finns jag här för dig, utifrån dina önskemål. Vill du träna hemma, utomhus, med bara kroppen som belastning – det väljer du. En av fördelarna med en Pt är att jag utgår från dig och det du vill/önskar/har behov av. En av fördelarna med att JAG är din Pt är att jag lyfter fram glädjen i att röra på sig, så att du kommer fortsätta med en aktiv livsstil – för ett starkare du hela livet igenom!

Läs mer om de träningsformer jag arbetar med här.

Träningsresor

Flera gånger/år åker jag till solen och håller yoga- & träningsklasser i samarbete med reseföretaget ApolloSports och hälsotidningarna Topphälsa, Tara och Amelia. Det är en ynnest att göra detta!
Följ mig gärna på Instagram för att ta del av kommande resor!

Läs mer om de träningsformer jag arbetar med här.

 

STARK PÅ MINUTEN MED SARA

Träningsformer

Core

Genom stabiliserande övningar stärks kroppens kärna för en bättre hållning och rygghälsa.

Cirkelträning

Hela kroppen får utmanas genom stationsträning med kroppen som belastning.

Funktionell träning

Här utmanas balans, koordination, rörlighet och styrka för att du ska få en funktionell och stark kropp, så du kan göra det du vill i vardagen.

Rörlighet

Känn dig mjuk och smidig med enkla rörlighetsövningar som du kan göra när som helst under dagen.

Bootcamp

Ett pass ute i det fria som lockar till skratt och ökar på team-känslan då vi jobbar 2&2 eller i team.

HIIT

Högintensiv intervallträning som kombinerar hög puls och styrketräning.

Löpteknik

Vi går igenom hållning, fotisättning och grundläggande teknik för en bättre löpupplevelse.

Dans

Enkla, glädjespridande koreografier till härlig medryckande musik.

Aqua aerobics / Intervallträning

Träning i vatten är både utmanande och tillgängligt för alla

Yoga

Hatha yoga balanserar, utgår från andetaget, förbättrar rörlighet, stärker muskulärt och mentalt. Yin yoga sträcker ut vävnader då du stannar en längre stund i varje position. Lugnar sinnet genom att du tillåter dig att slappna av och bara vara.

Core

Genom stabiliserande övningar stärks kroppens kärna för en bättre hållning och rygghälsa.

Cirkelträning

Hela kroppen får utmanas genom stationsträning med kroppen som belastning.

Funktionell träning

Här utmanas balans, koordination, rörlighet och styrka för att du ska få en funktionell och stark kropp, så du kan göra det du vill i vardagen.

Rörlighet

Känn dig mjuk och smidig med enkla rörlighetsövningar som du kan göra när som helst under dagen.

Bootcamp

Ett pass ute i det fria som lockar till skratt och ökar på team-känslan då vi jobbar 2&2 eller i team.

HIIT

Högintensiv intervallträning som kombinerar hög puls och styrketräning.

Löpteknik

Vi går igenom hållning, fotisättning och grundläggande teknik för en bättre löpupplevelse.

Dans

Enkla, glädjespridande koreografier till härlig medryckande musik.

Aqua aerobics / Intervallträning

Träning i vatten är både utmanande och tillgängligt för alla

Yoga

Hatha yoga balanserar, utgår från andetaget, förbättrar rörlighet, stärker muskulärt och mentalt. Yin yoga sträcker ut vävnader då du stannar en längre stund i varje position. Lugnar sinnet genom att du tillåter dig att slappna av och bara vara.

Om Sara

Jag har alltid tyckt om att röra på mig på olika sätt. Alltifrån innebandy, dans och tuffa crossfit-pass till yoga. Mitt första möte med yogan var när jag var 18 år och den har kommit att bli en naturlig del av min morgonrutin, utan att någonsin bli en rutin. Yoga handlar om närvaro – hur det är här och nu och då blir två pass aldrig likadana. Yoga utmanar både fysiskt och mentalt, tålamodet tex. En av de stora fördelarna med yoga är att det som kommer upp på mattan ger mig verktyg att hantera olika situationer utanför mattan. I livets glada stunder påminner jag mig själv om att njuta av det som är, för det varar inte för evigt. I livets svåra stunder påminner jag mig själv om att fortsätta framåt, för det varar inte heller för evigt. Och att andas!
Jag tycker om att se mig omkring i Sverige och i världen. Efter några år utomlands bor jag återigen i Östersund. Det är en väldigt fin stad med naturen tätt inpå, vilket jag mår himla bra av!
Utbildningar:
  • Kandidatexamen Idrottsvetenskap, Mittuniversitetet, 2015
  • Akademiskt certifierad personlig tränare, Mittuniversitetet, 2015
  • Gruppträningsinstruktör, Aerobic Weekends, 2015
  • Yogalärare, Sivananda YTT, 200 RYT, Indien, 2016

KONTAKT

Kontakta mig så bokar vi in ett möte där vi hittar det bästa träningsupplägget för just er.

 

Mail: sara@starkmedsara.se

Instagram: stark_med_sara

Telefonnummer: 070-2504567